Centrum.sk: Piatok, 24.5.2019
meniny má Ela

Má mužská brada má viac baktérií než pes?

29.4.2019 | Zdravie

Dlhé brady sú v posledných rokoch veľmi populárne a muži nimi vyjadrujú svoj zmysel pre štýl. Ale okrem toho, že dlhé fúzy na brade sú nositeľom štýlu, mnohí ľudia sa obávajú, že sú aj nositeľom veľkého množstva baktérií. Poďme sa spolu pozrieť na to, či dlhá brada predstavuje biologickú hrozbu, alebo nie.

Človek vs. pes

Dlhé brady sú nositeľom veľkého množstva nebezpečných baktérií, dokonca väčšieho, než má na sebe hociktorý pes. Tvrdí to výskum Hirslanden Clinic vo Švajčiarsku, pri ktorom zobrali stery z tvárového ochlpenia 18 mužov a 30 psov a porovnali ich.

FOTO: Umývajte si ruky vždy, keď sa dotknete týchto 10 predmetov

23 z 30 psov malo vysoké mikrobiologické hodnoty a zvyšných sedem psov malo mierne hodnoty, pričom vo všetkých skúmaných mužských vzorkách boli mikrobiologické počty vysoké.

U siedmich mužov sa našli v brade mikróby vážne ohrozujúce ľudské zdravie. Podľa tohto výskumu sú tak psi čistejší, než muži s dlhou bradou.

Bez dlhej brady je to horšie
Rozsiahlejšia štúdia, ktorú vykonal the Journal of Hospital Infection na 408 nemocničných pracovníkoch, porovnávala mikrobiologické prostredie u pracovníkov s dlhou bradou a u oholených pracovníkov. Prekvapivo, oholení pracovníci boli nositeľmi vyššieho počtu baktérií, než tí s bradou.

8 vecí, ktoré robíte denne: Tušili ste, že pomáhajú vášmu zdraviu?

Muži bez brady boli až trojnásobne častejšie nositeľmi meticilín-rezistentného zlatého stafylokoka na tvári, ktorý je odolný voči mnohým známym antibiotikám. Navyše, holenie spôsobuje na tvári malé rezné rany, ktoré môžu pomáhať kolonizácii a šíreniu baktérií.

Podľa tohto výskumu tak dlhá brada nie je nebezpečným zdrojom nákazy v nemocničnom prostredí.

Dlhá brada si vie poradiť aj sama
V dlhej brade sa zvyknú objaviť aj dobré mikroorganizmy, ktoré zabíjajú ostatné. Potvrdil to výskum Dr. Adama Robertsa na University College London, ktorému poslali pracovníci BBC stery z dlhých brád mužov z rôznych prostredí.

Tichý zabijak: Príznaky cukrovky by ste nemali prehliadať

Baktéria Staphylococcus epidermidis, ktorá sa objavila vo viacerých mužských bradách, je účinným zabijakom „zlých baktérií". Je schopná zabíjať aj baktériu Escherichia coli (známu ako E. coli), ktorá je odolná voči mnohým liekom.

Autor: Tatiana
Zdroj foto: Shutterstock

- Kedy je blondína múdrejšia ako počítač ?
- Keď je počítač vypnutý.

Virtuálny barCognac Cocktail Cognac Cocktail