Centrum.sk: Streda, 23.10.2019
meniny má Alojza
   

Lekári radia: Dve veci, ktoré treba robiť, aby ste nedostali Alzheimera

19.12.2018 | Zdravie

Do výskumu látky, ktorá by liečila Alzheimerovu chorobu, naliali farmaceutické firmy v posledných desaťročiach stovky miliónov eur. Bezvýsledne. Dokonca aj dva lieky, ktoré sa používajú na utlmenie príznakov tejto zákernej choroby, zrejme stav pacienta dokonca ešte zhoršujú. Najlepšia je teda prevencia. Ako čo najviac znížiť riziko, že dostanete Alzheimera?

Jeden výskum ukazuje,
že zrejme existuje súvis medzi životným štýlom a prepuknutím Alzheimerovej choroby. Striktné dodržiavanie diét napríklad zvyšuje riziko ochorenia až o 89 percent. Častá konzumácia potravín s vysokým obsahom „zdravých" tukov naopak toto riziko znižuje, údajne až o 44 percent.

Deti imigrantov majú syndróm rezignácie: Nejedia, nepijú a nehýbu sa

Časté cvičenie taktiež znižuje možnosť, že človek bude mať Alzheimera a dokonca aj Parkinsona. A správna hladina vitamínu D v tele s chorobou tiež nejako súvisí, a to dosť významne.

A čo teda odporúčajú lekári pri predchádzaní Alzheimera? V prvom rade treba obmedziť konzumáciu karbohydrátov a tvrdia, že treba jesť potraviny s vyšším obsahom zdravých tukov. Práve strava má totiž výrazný vplyv na celkové zdravie človeka a tým pádom aj na prepukanie rôznych chorôb. Mimochodom, zdravé tuky nájdete napríklad v olivovom oleji, orechoch, rôznych semienkach a rybách. Pozitívne sa vyjadrujú aj o výživových doplnkoch s obsahom omega-3 mastných kyselín či oleji s triglyceridmi so stredným reťazcom. Samozrejme, s mierou. Dôležitá je tiež správna hladina vitamínov D a B.

Bizarné ochorenie: Mladík má 18 rokov, bažia po ňom staré mamy

K správnej strave samozrejme patrí aj cvičenie. Tomu by mal človek venovať čas aj v prípade, že nemá priamo v záujme znížiť riziko vypuknutia Alzheimerovej choroby. Koľko a ako cvičiť? Najmenej 30 minút aeróbnej aktivity je minimum. Najlepším príkladom takéhoto cvičenia je behanie či bicyklovanie. Pridajte k tomu polhodinku s činkami a na záver strečing a dostanete recept na činnosť, ktorá výrazne zníži riziko Alzheimera.

Väzenie bez odsúdenia: Žena už 13 rokov žije v presklenej klietke

To je všetko. Správna strava a cvičenie, nič viac zatiaľ nemôžete urobiť, kým vedci neobjavia účinný liek alebo ďalšie spôsoby prevencie. Nie je to však málo. Práve vďaka jedlu a pohybu sa totiž z Alzheimera stáva choroba, pred ktorou sa možno brániť.

Autor: Liam
Foto: Shutterstock


Focus Media


Aké pevné sú vaše nervy?
Otestovalo sa 26175 ľudí

Tipy na dnes

 
Vtip dňa

"Manželka celú noc neprišla domov, asi má milenca."
"Prosím vás, to hneď nemôžete myslieť na to najhoršie. Možno ju len prešlo auto."

 
Virtuálny barVitanáboj Vitanáboj
  • 6 cl vodky energy
  • 4 cl multivitamínového džúsu
  • physalis