Centrum.sk: Utorok, 12.11.2019
meniny má Svätopluk

Čínsky teleskop zachytil záhadný signál, volajú k nám mimozemšťania?

18.9.2019 | TechMag

Odkedy Čína vstúpila razantným slovom do vesmírneho programu, tak sa nestačíme čudovať, aké objavy k nám z tejto krajiny prúdia. Ich gigantický teleskop zachytil už viac a ako 100 záhadných signálov, ktoré by mali pochádzať z neuveriteľnej vzdialenosti tri miliardy svetelných rokov. Prekonali NASA aj ruské vesmírne strediská a nakukli do vesmíru podstatne hlbšie ako ktokoľvek pred nimi.

Zvláštne zhluky energie

Ak sa na vesmír pozrieme ako na neustále vlnenie alebo energiu, atómy a molekuly, ktoré sú rôznymi väzbami spojené, tak vlastne musíme priznať, že náš pohľad na svet je síce materialistický, ale v pravom zmysle slove vlastne hmota neexistuje. A preto sa vedci pri skúmaní vesmíru zaujímajú hlavne o zhluky energií a vyžarovanie vlnenia. No a najväčší čínsky teleskop sa pozrel poriadne ďaleko. Tri miliardy svetelných rokov.

Američania chceli bombardovať Mesiac, vedel o tom aj Sagan

Ide o vzdialenosť, ktorú ak by ste išli autom rýchlosťou 1 079 252 848 kilometrov za hodinu, tak ku zdroju zachyteného signálu pocestujete tri miliardy rokov. To si ťažko predstaviť.

6 tajomných objektov, ktoré vedci nedávno objavili vo vesmíre

Ide o tak odľahlý kút vesmíru, aby sme o prípadnej inej civilizácii nemali ani poňatia, nebyť signálu, ktorý bol zachytený ako rýchle rádiové zhluky - rýchle pulzy energie, ktoré pochádzajú z neznámych, ale vysoko energetických zdrojov vo vesmíre. Čo sú tie vysoko energetické zdroje? To zatiaľ nevedia ani v Číne.

Náročné skúmanie
V súčasnosti signály skúmajú vedci z Čínskej akadémie vied. Rýchle rádiové impulzy sú malé impulzy rádiových vĺn, ktoré trvajú menej ako niekoľko milisekúnd a sú z neznámeho zdroja. Dokonca sa hovorí o energetickom výboji, ktorý môže byť erupciou aj mimo dodnes známeho vesmíru, alebo môžu byť vlny generované záhadným energetickým centrom. Na druhej strane nikto netuší, aké energetické možnosti môžu mať mimozemské civilizácie.

FOTO: Atlas nezvyčajných galaxií: Ako sa zmenili fotky vesmíru za 50 rokov

Zdá sa však, že rozlúštenie záhadných signálov bude prelomovým objavom v skúmaní vesmíru a možno aj prvou indíciou v objasnení záhady, či sme, alebo nie sme vo vesmíre sami.

Autor: Marcos