Článok bol vytlačený zo serveru Magazín.sk

Meditačné techniky, ktoré vám zmenia život

8septembra 2019 | Zdravie
Nemusíte odísť do kláštora, aby ste mali deň ako osvietený zenový majster. Načerpať silu z meditácie môžete aj uprostred rušného sídliska. Stačí aplikovať tie správne metódy. No meditácia nie je len sedenie v lotosovom kvete a mrmlanie indických mantier. Sú aj zábavnejšie metódy.
Progresívna svalová meditácia

Ľahnete si na zem a zhlboka sa nadýchnete. Pritom napnete určitú skupinu svalov. Napríklad začnete rukou. Napätie držíte štyri až desať sekúnd a s výdychom uvoľníte. Potom pokračujte rovnako druhou rukou, stehnami, lýtkami, krkom, čeľusťou, bruchom, skrátka celým telom. Po takomto cvičení zabudnete na starosti a telom začne prúdiť energia. Stačí pár minút a budete sa cítiť lepšie. Ideálne po strese, keď máte chuť niekomu rozbiť ústa, ale práve nemôžete.

Naučte sa byť top! Tieto zvyky zmenia váš život

Sken tela
Pohodlne si sadnete a začnete pomaly a zhlboka dýchať. Zatvoríte oči a pritom sa pomaly sústreďujete na každý kúsok svojho tela. Postupne od prstov na nohách prejdete celé telo až po vrch hlavy. Každé miesto, kde zacítite napätie sa posnažíte pomocou dychu uvoľniť. Zaberie to pár minút, ale funguje to ako krátky šlofík.

Ako dlho vydrží človek bez spánku?

Kardio meditácia
Ak budete vykonávať rovnaký pohyb, napríklad pri behu na úrovni 80 percent maximálnej tepovej frekvencie, alebo podobne pôjdete na bicykli, tak váš mozog sa približne po 30 minútach dostane do stavu meditácie. Aj preto sa hovorí, že behom ujdete problémom. Skúste ranný alebo večerný beh. Žiadne šprinty. Aj budhisti realizujú meditáciu v chôdzi, akurát západ je na trochu vyššej frekvencii a tak sa oplatí behať.

Vizualizácia
Meditačná technika, ktorú dokonca ľudia venujúci sa mágia pokladajú za niečo viac. Vizualizácia je technika, pri ktorej máte zatvorené oči, pokojne dýchate a vidíte veci tak, ako chcete. Vidíte úspešný biznis, vidíte perfektný deň, plníte sa optimizmom a tým, ako vám veci vychádzajú. Môžete si takto vizualizovať konkrétny cieľ, úspech, situáciu, aj peknú frajerku. A ak by to aj nevyšlo, dokonale zrelaxujete. Stačí 15 minút denne.

Samomasáž
Je vždy lepšie, ak masíruje pekná baba, ale ak ste v strese a žena práve nie je poruke, doprajte si masáž aj sami. Nie takú, ako každý chlap od puberty realizuje pod paplónom. Masírujte si palcom dlaň jednej a druhej ruky. Stačí pár minút a uvidíte, ako stres odchádza. Je to meditácia, pri ktorej môžete aj na niečo príjemné myslieť, alebo si len vyčistíte hlavu. Je to taká takmer vrecková technika na zlepšenie psychického stavu. A môžete ju použiť v práci aj pri cestovaní.

Autor: Marcos
Foto: Shutterstock



(c) News and Media Holding