Centrum.sk: Streda, 21.8.2019
meniny má Jana
   
  FOTO: Cviky, ktoré zachránia chrbticu a zbavia vás bolesti  
Posilnenie chrbtových svalov 1. Ľahnite si na brucho. 2. Ruky dajte pozdĺž tela. 3. Zdvihnite hlavu a hrudník a držte ich v tejto polohe tri sekundy. 4. Toto cvičenie opakujte päťkrát. Foto: Youtube
     
     
 
   
 
     
FOTO: Cviky, ktoré zachránia chrbticu a zbavia vás bolestiV posledných desaťročiach sa výskyt bolesti chrbta zvýšil o 54 percent. Na vine sú hlavne sedavé zamestnania. Ak aj vy pociťujete, že s vaším chrbtom niečo nie je v poriadku, skúste ešte pred návštevou lekára cvičenia.V počiatočných štádiách bolesti vám môžu priam zázračne pomôcť.Celý set pozostáva zo šiestich cvikov, ktoré môžete opakovať aj stokrát. Cvičenie potom zaberie približne 30 minút, srdcový tep by nemal byť vyšší než 120 úderov za minútu. Začnite však radšej zľahka napríklad desiatimi opakovaniami a postupne pridávajte. Spočiatku vám to bude trvať len pár minút, s rastúcim počtom opakovaní bude ale čas narastať. A chrbtica vám bude vďačná.


Cvik na stoličke

1. Ľahnite si na stoličku na brucho, tvárou nadol
2. Zaistite si ruky za hlavou.
3. Vystrite nohy. Podľa potreby ich môžete položiť na pohovku.
4. Napnite celé telo a dajte ho do polohy rovnobežne s podlahou.
5. Čo najviac sa v krížoch prehnite dozadu a zdvíhajte hornú časť trupu.
6. Opakujte desaťkrát.

Zvyšných päť cvičení nájdete v našej galérii.

Autor: Liam
Foto: Shutterstock, Youtube