Centrum.sk: Piatok, 24.5.2019
meniny má Ela
   
  Chyby v reklamách. Tieto neprehliadnete!  
Textovanie zabíja
     
     
 
   
 
     
Chyby v reklamách. Tieto neprehliadnete!Vyvesiť o sebe, že nemáte všetkých päť pohromade, nie je najšťastnejšie riešenie. Nevieme, koľko marketingových expertov zaplatilo za billboardové faily vlastnou hlavou, no nebolo ich málo. Niekedy nastanú situácie, vďaka ktorým sa mega reklama stane mega failom. Zábava na cudzí účet je najlepšia.
Kde v skutočnosti študoval Mark Zuckerberg?
Nie je to vždy ľahká úloha hľadať ľudí na reklamné plagáty. Paraguajská škola láka na vzdelanie tej najvyššej úrovne. Ich kvality na reklame hrdo prezentuje Mark Zuckerberg, ktorý ani nevie, kde univerzita stojí, no vie koľko má v tejto krajine užívateľov jeho sociálna sieť. Kto sa nechá zlákať na Zuckerberga? Univerzita má šťastie, že mladý miliardár nebude žalovať školu niekde na druhej strane sveta.

Bilboard bez hlavného hrdinu?
Pri príležitosti spomienky na život a boj Nelsona Mandelu vztýčili v Indii plagát s tými najväčšími politicko - spoločenskými lídrami, no paradoxne Nelson na ňom chýbal. Jeho miesto zaujal herec Morgan Freeman, ktorý stvárnil juhoafrického bojovníka vo filme Invistus. Nie, že by tam nejaká tá podoba nebola, na druhej strane, Nelsonovi sa mohlo na tak veľkom plagáte o ňom ujsť aspoň malé miestečko.

Textovanie zabíja
O nerozumnosti písať smsky na diaľnici svedčia kríže okolo ciest. Niekedy však chce nejaký ten život celkom dobročinne zachrániť aj reklama. Alebo nie? Nad preplnenou trojprúdovkou visí osveta, že textovanie počas jazdy zabíja. S poznámkou, že stačí odoslať text SAFETY na špeciálne číslo a dozviete sa viac o štatistikách, úmrtnosti a dôležitých informáciách. Očividne plagát zasiahol dobrú cieľovku. Aj keď sa vyskytli hlasy, že fail je dielom photoshopu.

Jedno pivo stačí?
Pútač párty noci na lodi láka na niečo neuveriteľné. Štvordňový trip na mori s tou najväčšou párty žúrkou a všetko to zaklincuje jedno pivo. Vcelku dobrý nápad z pohľadu abstraktného vnímania. Na druhej strane, koľko ľudí, ktorí sa na štyri dni odpracú na párty, majú záujem o poetiku? Pivovar mal vsadiť na spenenú rieku piva a nebol by failom, ale skutočným magnetom.

Pozor na architektúru!
Zle postaviť billboard s tým, že zakrýva časť odkazu je problém. Postaviť ho tak, že prekrytím sloganu sa vytvára nový, je fail hodný úsmevu. Niektorí myslitelia prišli o prácu vďaka tomu, že chceli byť invenční a nalepili plagáty obrátene. Aj to sa stáva. Vo svete reklamy sa kreativita príliš nenosí.

Autor: Marcos