Centrum.sk: Streda, 18.9.2019
meniny má Eugénia
   

Ako z vás obchodníci ťahajú peniaze? Spoznajte ich triky

12.10.2018 | Biznis

Idete do obchodu kúpiť dve veci, ale nakoniec odchádzate z obchodu s plnými taškami nákupu? Nie je to vaša vina, môžu za to úspešné psychologické triky, ktoré obchodníci používajú. Spoznajte ich, aby ste boli do budúcnosti obozretnejší a nemíňali svoje ťažko zarobené peniaze zbytočne.

Robia z obchodu bludisko

Najmä v potravinách veľmi dobre vedia, čo ľudia potrebujú, ale uličky s regálmi navrhnú tak, aby ľudia prešli celým obchodom a popritom nakúpili množstvo „výhodného tovaru v akcii", ktorý na nich priam kričí na každom rohu.

Najdrahšie produkty vo výške očí
Väčšina ľudí pri prechádzke obchodom pozerá iba horizontálne a všíma si prevažne tovar, ktorý je vo výške očí. Obchody to využívajú a preto do priemernej výšky očí dávajú najdrahšie výrobky. Ak chcete ušetriť, pozerajte sa aj vyššie a nižšie a nakúpite lacnejšie.

FOTO: Celebrity s prekvapivými titulmi: Čo vyštudovali?

Omamujú vôňami
Vôňa čerstvého pečiva alebo lahodnej kávy priláka každého. Pekárne, kaviarne a iné podniky vábia zákazníkov vôňou, ktorá často nie je prirodzená, ale ľudí aj tak priláka. Dokonca aj nákupné centrá sa spoliehajú na citlivé nosy zákazníkov a púšťaním arómy pri vchode sa im snažia navnadiť príjemnú atmosféru. Ide o starostlivo vyberané vône, ktoré nabádajú k tomu, aby sa zákazníci cítili dobre, ostávali v nákupnom centre čo najdlhšie a minuli v ňom čo najviac peňazí.

Manipulujú s cenami
Keď sa vám snažia predať tovar, ktorý je drahý, ponúknu vám pri ňom ešte oveľa drahšiu alternatívu, aby vás presvedčili, že „to sa oplatí" a ste spokojní ako dobre ste nakúpili, aj keď to vôbec nie je pravda.

Nabádajú k nakupovaniu v množstvách
„Kúpte štyri a piate máte zadarmo," táto technika je veľmi populárna a prinúti ľudí odniesť si päť kusov niečoho, čo im bude doma zaberať miesto a pritom nič neušetria. Veľmi dobre funguje aj to, keď obchod limituje ponuku štýlom „maximálne 12 kusov na jeden nákup" a ľudia razom nakupujú vo veľkom, lebo si myslia, že to musí byť ponuka storočia.

Čudné pravidlá, ktoré musia letušky dodržiavať

Používajú dobré svetlo
Najmä obchody s oblečením si dávajú záležať na tom, aby mali v skúšobných kabínkach dobré svetlo, ktoré lichotí tvári a postave. Keď sa v zrkadle uvidíte a vďaka svetlu vyzeráte lepšie, než obvykle, danú vec si určite kúpite.

Robia z vás stáleho zákazníka
Už skoro všetky obchody ponúkajú vernostný program pre stálych zákazníkov. Ukázalo sa, že aj keď vernostné kartičky neprinášajú žiadne extra výhody a úspory, zákazníci najradšej míňajú peniaze v obchodoch, kde majú kartu a zbierajú body.

Autor: Tatiana
Zdroj foto: Shutterstock


Focus Media


Tipy na dnes

 
Vtip dňa

Dnes v noci som mala nadherny sen--hovori žena mužovi---snivalo sa mi---- že som tvoja sekretarka!

 
Virtuálny barBerlenga Berlenga
  • 6 cl bieleho portského vína
  • 2 cl ginu
  • 1 koliesko citróna na ozdobenie